Časopis "The Environmentalist" o EMP

18. červen 2011 | 22.18 |
blog › 
Časopis "The Environmentalist" o EMP

Speciální červnové vydání časopisu "The Environmentalist" je celé věnováno problematice biologického působení elektromagnetických polí. Je v pořadí čtvrtým číslem časopisu věnovaným tomuto tématu (2005, 2007, 2009).  

Hostujícím editorem článků je Marko Markov (Research International, USA) a najdeme zde následující články:

- How living systems recognize applied electromagnetic fields

- Clinical aspects of static magnetic field effects on circulatory system

- A novel view of biologically active electromagnetic fields

- Nonthermal mechanism of interactions between electromagnetic fields and biological systems: a calmodulin example

- Criticism of the philosophy for development of standards for non-ionizing radiation

- Non-stationary electromagnetic field measurements accuracy improvement

- Evolution of hybrid functional imaging in bioelectromagnetics research

- Nonthermal GSM RF and ELF EMF effects upon rat BBB permeability

- Biological evidences than human osteoarthritic chondrocytes could be affected by electromagnetic fields with extremely low-frequency or new TAMMEF system

- Cartilage chondroprotection and repair with pulsed electromagnetic fields: I-ONE therapy

- An analytical design technique for magnetic field therapy devices

- Electromagnetic fields and other physical factors around wind power generators (pilot study)

- Study the effect of static magnetic field on chromosomal aberrations on Vicia faba in area with high natural radioactivity

- An investigation impact of user's positions in closed space over SAR in the head induced from mobile phone

- Signal processing and wavelet analysis of simultaneously registered blood pressure and laser Doppler flow signals during extremely low frequency electromagnetic field exposure in humans in vivo

http://www.springerlink.com/content/0251-1088/31/2/

   

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář